Direktlänk till inlägg 27 augusti 2016

DÄR ORDEN TAR SLUT...

Av Rani Spets Edgren - 27 augusti 2016 06:47

    Där orden tar slut, där tar något annat vid. Det är inte utan orsak som orden inte räcker till. En älskad medmänniskas död! Ett sammelsurium av sorg, smärta, saknad, TACKSAMHET att ha haft förmånen att känna denna person. TACKSAMHET för de spår i mig som just den här personen har lämnat. Spåren i mig kan inte dö. De blir tydligare, jag upplever dem starkare, när den fysiska kontaktytan plötsligt inte finns längre.

   Plötsligt är spåren i mig så INTENSIVA att de tar överhanden över de "vanliga vardagstankarna". Det öppnar sig ett mycket större landskap. I det här mycket större landskapet, ligger morgondimman mjuk och magisk. Jag kan inte SE början eller slut. Det har troligen inte början eller slut. Det ÄR! Och i det magiska landskapet HÖR jag din röst. Jag SER dig spela brännboll, ung och vital, full av lek och skratt.

 

   I det magiska landskapet är gränserna borta. Kontaktytan och närheten är precis så verklig och levande som när vi såg varann i ögonen, skrattade åt samma saker, grät av samma orsak...

   Jag stannar kvar i den magiska morgondimmans land för HÄR är vi åter tillsammans.


   Mitt intellekt frågar sig VAD den magiska morgondimmans land egentligen är. Det kommer inget svar, inte något svar som kan möta intellektets fråga.

   På en annan nivå är svaret ETT VARANDE, EN NÄRVARO, EN VÄRME FYLLD AV TILLIT OCH TILLFÖRSIKT. I den magiska morgondimmans land finns inga gränser.

I stället för här och där, liv och död, rätt och fel, bra och dåligt...finns LIV och LIV, VIBRERANDE NÄRVARO, ett NÅGOT bortom orden som varmt och kärleksfullt innesluter ALLT SOM ÄR.

   I den magsika morgondimmans land är allt ett sammanhängande helt. Kärlek och vänlighet, fri uppmärksamhet ... når fram.  Hat, ondska, varje önskan att skada, bygger på idén att vi är separerade. När hat och ondska och önskan att skada uppträder i morgondimmans land,faller de ganska snabbt platt till marken och börjar transformeras. I den magiska morgondimmans land blir hat, ondska och viljan att skada genomlyst av NÄRVARO, LJUS, KÄRLEK! De sjunker ihop som damm, upplöses, transformeras. Det går inte att förneka vår enhet och samhörighet i den magiska morgondimmans land. Det går inte att förneka att vi alla är del av samma helhet.

   Sorg och saknad blir också annorlunda. Gråt, smärta och förtvivlan flödar fritt ett tag, rör sig sedan över...i förvåning och förundran. Jag HÖR ju din röst - på ett annat sätt. Jag SER ju den djupa, starka kärleken i dina ögon - bara på ett annat sätt. Vi lever liksom i olika uttrycksformer men är ändå lika verkliga.

   När jag HÖR ditt skratt och din klara röst blir jag varm och lugn. Och jag är så tacksam för spåren av dig i mig. Jag vill låta spåren av dig i mig tala så starkt så att jag hittar sätt att låta dem komma till uttryck genom kärleksfulla handlingar.

   Åtskillnad och samhörighet finns samtidigt. Sorg och saknad är ihopflätat med tacksamhet och kärlek. Och träden fortsätter susa som om ingenting hänt. Eller kanske susar de för att de i sitt tysta VARANDE SER ALLT och OMFATTAR  ALLT utan att någonsin begränsa varandet med mindets olika aktiviteter.


                       Sorg och saknad, kärlek och förundran,

                                                  
                                    RANI

 
 
Ingen bild

Åsa Törnblom Persson

27 augusti 2016 07:46

Fint skrivet, tänker på min mamma som nyligen gick bort.

Rani Spets Edgren

13 oktober 2016 21:43

Kramar, värme, systerskap! RANI

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rani Spets Edgren - 4 december 2023 09:30

  Det mind som inte är förankrat i vår djupare dimension är till sin egen natur destruktivt. Det kan vara svårt att inse. Kanske VILL vi INTE se det.  Det icke-förankrade mindet upplever alltid brist och rädsla. Det finns oräkneliga uttryck för...

Av Rani Spets Edgren - 1 november 2023 05:46

   Alla människor har och ÄR en djupare dimension. Jag kallar den ofta vårt o-betingade människoväsen. I kontakt med vår djupare dimension förstår vi genom vår egen direkta upplevelse, att livet är heligt, stort, oerhört. Att ha kontakt med den här d...

Av Rani Spets Edgren - 10 januari 2023 16:26

  Kära Du! Åren har rullat på och du dömer dig själv både hårt och skoningslöst.   Jag vill bjuda in dig till ett annat förhållningssätt. Einstein sa -"Våra huvudsakliga problem kan inte lösas på samma nivå, som de uppstått på"!      Att döma...

Av Rani Spets Edgren - 9 januari 2023 18:45

    Dear You! At an early part of growing old You are judging yourself really hard. I invite You to something else. Einstein said -: Our main problem cannot be solved on the same level as where they arose"!     Judging Yourself is Your minds ac...

Av Rani Spets Edgren - 25 november 2022 19:24

     Reaktivitet är ett så vanligt fenomen att vi ofta ser det som att det kommer ur en sorts sanning om verkligheten, att det är en självklarhet att  reagera igen och igen i olika situationer. Kanske är det en kollega på jobbet, en trafiksituation, ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards