Alla inlägg den 28 augusti 2021

Av Rani Spets Edgren - 28 augusti 2021 06:27

   Till alla de människor som lider av post-covid vill jag säga; -"Mitt hjärta är med Er"!


   Och eftersom jag är andningspedagog vill jag också ge en enkel gåva. Att andas och hur vi andas spelar så STOR roll.

Att andas så att vi drar ned luften i lungornas nedre del, där det  stora syreupptaget sker, kan i sin enkelhet vitalisera, öka cirkulationen, ge tillbaka lite av den energi vi minns från tidigare. 


   Ligg helst på rygg. Lägg händerna lätt över naveln. På varje IN-andning ska du höja/lyfta händerna så mycket du kan.

När magen höjs/lyfts går diafragmamuskeln nedåt, ger utrymma för luften att nå lungornas nedre del.


   Träna gärna med lite närvaro och energi 5 minuter 2 gånger per dag.


   Om någon vill ha flera tips och övningar är ni välkomna att kontakta mig via mejl:

   ranispets@hotmail.com


    Ta ett djupt andetag!  Ahhhh! Det är fullt av LIV!


                                                                    RANI





Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards